onsdag 14 juli 2010

Mahognydurkar

Durkarna var någon typ av flagiga brunmålade skivor, de såg helt enkelt bedrövliga ut. Vad skulle man göra med dem? Min första tanke var att använda dem som mallar och såga ut nya i marinplywood. Sen besinnade jag mig och tänkte att man kan skrapa dem och måla om dem om de är friska i träet.

Jag började skrapa och när det var klart så provade jag med planslipen men det gav så dåligt och tråkigt resultat att jag till slut plockade fram bandslipen och körde så det rök. Men vad var det som rök, det var rött trädamm.

Rött? ... Jo, det var Mahogny!!

Durkar av Mahognyplywood, vad mer kan man önska sig.

Det var bara att olja in dem och lägga på ett antal lager fernissa.





Såhär tjusigt blev det i båten med de nya durkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar